Agent

What is an agent? 

An agent takes all administrative, technical and financial hurdles in the management of your private properties off your hands.

In the field of stewardship you can count on our knowledge and years of experience, our extensive network and expertise in the field of real estate. We manage your property with the utmost attention and we ensure the preservation and improvement of your properties, while you can carelessly enjoy the revenue.

In close consultation with you as the owner we determine which administrative, financial and technical tasks we’ll take off your hands and we put together an individualized specific set of tasks:

  • to optimize the rental price thanks to our knowledge of the market,
  • to select and evaluate the solvability of the candidate-tenants,
  • to retrieve the necessary documents and evidence,
  • to file a solid rental agreement, to establish a rent guarantee,
  • to take out an insurance policy,
  • to draft and coordinate an inventory of the premises,
  • to propose possible improvements to the property,
  • to record the water meter, gas meter and electricity meter at the start of the rent and in-between,
  • to accurately monitor the payments of the tenants,
  • to collect and further deposit the rent money, to pay the suppliers and contractors,
  • to apply and collect the legal rent indexations,
  • to be a contact for the tenant for any questions, complaints or faults,
  • to carry out small repairs or urgent measures after agreement with the owner,
  • to intervene and follow-op reported complaints,
  • to inspect and maintain the heating systems (done by the tenant if there is only one heating system),
  • to check and monitor the termination procedures in case of a lease notice,
  • to register rental damage at the end of contract,
  • to control the release of the rental guarantee, following the outgoing findings,
  • to re-let after breach of contract by the tenant,
  • to have an energy performance certificate drawn up if necessary,
  • to settle costs with the tenants (per quarter, semester or year),

Our strengths

Kiezen voor Ulvenhout is kiezen voor:

  • Een correcte en volledige uitvoering van onze opdracht:
    • Wij gaan resoluut voor een klantgerichte aanpak in no nonsense stijl. Uiteraard handelen we in vol respect voor de wetgeving die ons beroep regelt. De algemene vergaderingen zijn goed voorbereid, en onze gebouwbeheerders zorgen voor een positieve dynamiek. We zijn proactief in onze aanpak en voorstellen, steeds met een kostenbewuste insteek.
  • Vlotte, persoonlijke communicatie:
    • Wij hechten groot belang aan een directe, positieve communicatie met onze klanten. Optimale bereikbaarheid – zowel telefonisch als per email – en korte communicatielijnen zijn dan ook onze pluspunten. Door onze digitale troefkaart kan u ook zonder probleem online problemen melden, zonder daarvoor de telefoon te moeten gebruiken.
  • Een gepassioneerd team professionals:
    • De beste syndicus presenteert zich in de beste medewerkers. Onze gebouwbeheerders en administratieve krachten bruisen van energie en gaan nét dat stapje verder voor onze klanten. Ons team bestaat uit verschillende profielen: ingenieurs, financiële profielen, communicatietalenten enz.
  • Een correcte vergoeding  voor geleverd werk:
    • Elke residentie is anders. Daarom maken we graag voor u een offerte op maat op, op basis van uw wensen en noden en uw eigenheid. Onze tarieven zijn duidelijk en transparant; bij ons geen kleine lettertjes!